Visos teisės saugomos © 2019 - Butkiškės kaimo bendruomenė
Get started with blogging on howtostartblogging.com

Rugsėjo 14 dieną butkiškiečiai kartu su biliūniškiais vykome ekskursijon į Aukštaitiją.

Visi puikiai nusiteikę, žaisdami įvairius žaidimus nė nepajutome, kaip pasiekėme Molėtų observatoriją. Ji įsikūrusi ant Kaldinių kalvos (200 m virš jūros lygio), šalia mažo Kulionių kaimo (apie 10 km nuo Molėtų). Čia 1991 m. pradėtas darbas su nauju 165 cm teleskopu reflektoriumi - didžiausiu teleskopu ne tik Lietuvoje, bet ir visoje šiaurinėje Europoje.

Ant gretimos Kapelių kalvos įsikūręs Etnokosmologijos muziejus, kuriame galima susipažinti su istoriniais ir etnografiniais eksponatais, atspindinčiais žmonių pažiūras į dangų ir pasaulį.

Lietuvos etnokosmologijos muziejus yra pirmas ir vienintelis tokio pobūdžio muziejus pasaulyje. 2007–2008 m. atlikta muziejaus rekonstrukcija už 19,942 mln. litų.

Čia mes ne tik apžiūrėjome muziejų, susipažinome su dangaus pažinimo raida, Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, teleskopais, nuostabaus grožio spalvotomis planetų, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų nuotraukomis, pažiūrėjome filmą apie galaktiką, bet ir pasikėlėme į 42 m aukščio bokštą, iš kur matosi net šeši ežerai. Vėliau apžiūrėjome gražiai tvarkomą teritoriją, iš visų Lietuvos regionų suvežtus akmenis ir kuriamą saulės sistemos pavaizdavimą. Daug puikių įspūdžių.

Po to vykome į Ignalinos rajoną Palūšės kaimą, kur yra Aukštaitijos nacionalinio parko centras. Čia mus sutiko gidė Sigutė, kuri mus ir lydėjo visas 4 valandas. Apžiūrėjome Palūšės bažnyčią, pastatytą be jokio vinies. Kopėme į Ladakalnio ir Ginučių piliakalnius.

Nuo piliakalnių atsiveria nuostabūs vaizdai.

Netoliese esančiame telefoninio ryšio bokšte yra įrengta apžvalgos aikštelė. Mūsų drąsiausieji įlipo net į 60 m aukštį.

Aplankėme ir Ginučių vandens malūną su naujai rekonstruotomis girnomis, turbina ir kitais malūno įrengimais.

Stripeikių kaime aplankėme vienintelį Lietuvoje senovinės bitininkystės muziejų. Čia susipažinome, kokiu būdu drevininkai apsaugodavo bites nuo meškų, kurių tuo laiku miške buvo gausu. Apžiūrėjome senovinius bitininkavimo įrankius, senovinius medsukius, avilių meistravimo įrankius, fotonuotraukas su bitininkavimo fragmentais ar medingaisiais augalais.

Šalia muziejaus pastatų stovi senoviniai kelminiai – kaladiniai aviliai, kurie nuo 15 iki 20 a. pradžios buvo naudojami bitininkų.

Muziejaus teritorijos pakraštyje, už Tauragnos upelio, stovi galingos ąžuolinės skulptūros, vaizduojančios lietuvių, indų, egiptiečių ir Amerikos indėnų mitus. Šalia skulptūrų glaudžiasi kukli bičių deivės Austėjos klėtelė. Čia yra Austėjos skulptūrėlė su bičių koriu, lietuvių krivaitis Lizdeika ir vaidilutė Birutė, kurstanti šventąją aukuro ugnį.

Namo važiavome linksmai klegėdami, žaisdami žaidimus, dalindamiesi patirtais įspūdžiais. Mus saugiai vežė firmos ,,Ajus“ savininkas Romas Dubinskas. Ačiū jam, ačiū jums visiems už puikiai kartu praleistą laiką.